התכנית להכשרה בפסיכותרפיה ממוקדת אובדן, טראומה ושכול טראומטי:

תיאוריה והמעשה הטיפולי בצוק העיתים - תשפ"ה

תאריך פתיחה – 02/12/2024

מועד אחרון להרשמה – 8/11/2024

תכנית הלימודים – תכנית חד-שנתית (שני סמסטרים). כל סמסטר יכלול שני קורסים, ולאחריהם הדרכה קלינית בקבוצות קטנות. ההכשרה תתבסס על מגוון גישות בתחום, ובהן הגישה הפסיכודינמית, גישה קוגניטיבית-התנהגותית וגישה אסטרטגית. תוכנית הלימודים תתקיים באמצעות הזום, כאשר במהלך השנה יתקיימו שלושה מפגשים פרונטליים, אשר ייערכו בימי שישי בקמפוס אוניברסיטת חיפה. התכנית ניתנת בשיתוף "זרמים" – לימודי תעודה בפסיכותרפיה פסיכואנליטית והמעבדה הבינלאומית לחקר אובדן, שכול וחוסן נפשי, תחת בית הספר למדעי הפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה.

מטרות התכנית – המוות מטיל אימה על כל אחד ואחת מאיתנו, אך לרוב, כשאין סיבה הדוחקת בנו לעסוק בנושא זה, הוא נדחק מתודעתנו לשם שימור עצמי. אירועי ה-7 באוקטובר 2023 והמלחמה שפרצה בעקבותיהם טרפו את הקלפים, וכפו על כולנו להישיר מבט אל המוות ועל השלכותיו עלינו, על הקרובים לנו, ועל המטופלים שלנו. השפעת המוות הטראומטי והאובדנים הרבים שנלווים אליו היא אתגר ייחודי גם בסטינג הטיפולי. במצב זה מורגש הצורך הדוחק ברכישת ארגז כלים מקצועי וייעודי להפחתת הסבל במקרי אובדן בנסיבות קיצוניות.

אי לכך, מטרת התוכנית החדשנית היוצאת לדרך הינה לצייד מטפלות ומטפלים בידע ספציפי ועדכני, על ידי מומחים מובילים מהארץ ומהעולם בתחום האובדן והשכול. תכנית ההכשרה תשלב לימוד בסיס תיאורטי עשיר, וזאת לצד רכישת כלים מעשיים להתערבויות תוך מתן הדרכה מקצועית.

שעות וימים – ימי שני בשעות 15:00-19:30

ראשי התכנית – פרופ' שמשון רובין, ד"ר רות מלקינסון, ד"ר אפרי בר-נדב, ד"ר אלכסנדר מנביץ

למעוניינים - נא למלא את הפרטים שלכם ונשלח חומרים נוספים
ופרטי הרשמה בהמשך:

עיצוב והקמת אתר: צוות מולטימדיה, אגף מחשוב ומערכות מידע